paroti
domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init
action or later. Ayrıntılı bilgi almak için lütfen WordPress hata ayıklama bölümüne bakın. (Bu ileti 6.7.0 sürümünde eklendi.) in /home/egiadorgtr/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121D\u00fcnya, dijital alan\u0131n tek y\u00f6nl\u00fc ileti\u015fim s\u00fcrecinin etkisiyle \u00f6nemli bir ge\u00e7i\u015f s\u00fcreci ya\u015famakta. \u0130nsano\u011flu, hayat\u0131n t\u00fcm alanlar\u0131n\u0131n dijitalle\u015fmesi ile kapsaml\u0131 bir d\u00f6n\u00fc\u015f\u00fcme tan\u0131kl\u0131k ederken, korona salg\u0131n\u0131n\u0131n getirdi\u011fi baz\u0131 etkilerle bu s\u00fcre\u00e7 daha da etkili ve derin bir hale geldi. \u00d6zellikle gen\u00e7lerin ve z ku\u015fa\u011f\u0131n\u0131n en b\u00fcy\u00fck ilgi alan\u0131 olan dijital oyun sekt\u00f6r\u00fc beraberinde etik de\u011ferleri de tart\u0131\u015fmaya a\u00e7t\u0131. Dijitalle\u015fmenin h\u0131z\u0131 ve derinli\u011fi, sonu\u00e7lar\u0131 itibariyle \u00fczerinde \u00e7al\u0131\u015fmay\u0131 gerektiren acil bir durumu ortaya koydu. Dijital Oyun Sekt\u00f6r\u00fcnde \u0130\u015f Ahlak\u0131 konulu webinar d\u00fczenleyen EG\u0130AD Ege Gen\u00e7 \u0130\u015f \u0130nsanlar\u0131 Derne\u011fi, yak\u0131n zamanda konu hakk\u0131nda olduk\u00e7a kapsaml\u0131 bir kitab\u0131 \u00e7\u0131kan DE\u00dc \u0130\u015fletme Fak\u00fcltesi \u00d6\u011fretim \u00dcyesi Do\u00e7. Dr. Ula\u015f \u00c7akar\u2019\u0131 a\u011f\u0131rlayarak gen\u00e7ler i\u00e7in konuyu masaya yat\u0131rd\u0131.<\/p>\n
Gen\u00e7lerin internet, sosyal medya ve dijital oyun sekt\u00f6r\u00fcndeki etkisi ve ger\u00e7ekle\u015fen payla\u015f\u0131mlar\u0131 yeni bir kavram\u0131 da g\u00fcndeme getirdi; dijital etik. Bireyin ahlaki alt yap\u0131s\u0131 temelinde, ya\u015fad\u0131\u011f\u0131 ve \u00e7evresinde ya\u015fanan olaylar kar\u015f\u0131s\u0131nda g\u00f6sterdi\u011fi tepkiler ya da ortaya koydu\u011fu tav\u0131r olarak tan\u0131mlanan etik kavram\u0131 art\u0131k internet, sosyal medya ve oyun sekt\u00f6r\u00fc i\u00e7in dijital etik olarak tan\u0131mlanmakta. Gen\u00e7lerin en \u00e7ok vakit ge\u00e7irdikleri mecralar\u0131n ba\u015f\u0131nda gelen Dijital Oyun alanlar\u0131n\u0131n etik kurallarla y\u00f6netilmesi gerekti\u011fini de\u011ferlendiren EG\u0130AD, konuyla ilgili ayr\u0131nt\u0131l\u0131 bir sunum ger\u00e7ekle\u015ftirdi. Toplant\u0131n\u0131n a\u00e7\u0131l\u0131\u015f konu\u015fmas\u0131n\u0131 yapan EG\u0130AD Y\u00f6netim Kurulu Ba\u015fkan\u0131 Alp Avni Yelkenbi\u00e7er, olduk\u00e7a geni\u015f bir kitleye sahip olan oyun sekt\u00f6r\u00fcn\u00fcn EG\u0130AD\u2019\u0131n da ilgi alan\u0131na girdi\u011fini belirterek, \u201cGiri\u015fimcilik d\u00fcnyas\u0131nda da olduk\u00e7a pop\u00fcler olan oyun sekt\u00f6r\u00fcnde \u00e7al\u0131\u015fmalar\u0131m\u0131z bulunmakta. EG\u0130AD Melekleri olarak d\u00f6neme ba\u015flarken; hem oyun giri\u015fimcili\u011fi a\u011f\u0131rl\u0131k verme karar\u0131 alm\u0131\u015ft\u0131k, hem de e-sporu detayl\u0131ca inceleyecektik. Bu do\u011frultuda kurulan Oyun \u0130cra Kurulumuz; Arda Y\u0131lmaz, Arda \u00dcrper, Cem Elmaso\u011flu, H\u00fcseyin Kad\u0131o\u011flu ve Levent Ku\u015fg\u00f6z liderli\u011finde g\u00fczel \u00e7al\u0131\u015fmalara imza at\u0131l\u0131yor. EG\u0130AD Meleklerinin de a\u011f\u0131rl\u0131kl\u0131 oldu\u011fu ve EG\u0130AD \u00fcyelerinin kurdu\u011fu \u201cyou can games\u201d giri\u015fimi bu sekt\u00f6re y\u00f6nelmemizin bir yans\u0131mas\u0131d\u0131r. Oyun giri\u015fimcili\u011fi temelde kullan\u0131c\u0131lar\u0131n g\u00fcndelik hayatta s\u0131kl\u0131kla kulland\u0131klar\u0131 ve ya\u015fam rutinine entegre olabilen, pop\u00fcler olma potansiyeli ta\u015f\u0131yan oyunlar\u0131n geli\u015ftirilmesi \u00fczerine kurulu olan bir sekt\u00f6rd\u00fcr. Oyun giri\u015fimcili\u011finde gelir modeli, oyun i\u00e7i sat\u0131n al\u0131mlar ya da reklamlara yer vermek \u00fczerine kuruludur. Bu tarz giri\u015fimlerde mobil oyun geli\u015ftirmek di\u011fer oyun t\u00fcrlerine g\u00f6re \u00e7ok daha pop\u00fclerdir. Giri\u015fimin ba\u015far\u0131s\u0131 ise oyunun kalitesi ve aktif kullan\u0131c\u0131 say\u0131s\u0131na g\u00f6re belirlenmektedir. Bizler farkl\u0131, genelde teknik ve ticari boyutuyla ve \u00e7o\u011fu zaman da yat\u0131r\u0131mc\u0131 bak\u0131\u015f a\u00e7\u0131s\u0131yla dijital oyun sekt\u00f6r\u00fcn\u00fc ele al\u0131yoruz. Bu ba\u011flamda asl\u0131nda i\u015fin \u00f6z\u00fcnde yer alan metaverse konusunu da keza s\u0131kl\u0131kla i\u015flemeye \u00e7al\u0131\u015f\u0131yoruz. Dijital oyun sekt\u00f6r\u00fcndeki b\u00fcy\u00fck \u015firketlerin y\u00fckseli\u015f ve \u00e7\u00f6k\u00fc\u015flerinin yan\u0131 s\u0131ra sekt\u00f6r\u00fcn ba\u015flang\u0131c\u0131ndan bu yana sekt\u00f6rdeki oyunlar\u0131n teknolojik ve ekonomik yap\u0131lar\u0131ndaki de\u011fi\u015fim ve sekt\u00f6r\u00fcn s\u00fcreklilik g\u00f6steren sorunlar\u0131n\u0131 ele alman\u0131n \u00f6nemli oldu\u011funa vurgu yapmak isterim. Fark\u0131ndal\u0131k sayesinde bizler dijital oyun sekt\u00f6r\u00fcnde kar\u015f\u0131la\u015f\u0131labilece\u011fimiz yeni etik sorunlara kar\u015f\u0131 daha haz\u0131rl\u0131kl\u0131 duruma gelebiliriz. Belki de bu fark\u0131ndal\u0131k sayesinde yeni etik sorunlarla kar\u015f\u0131la\u015ft\u0131\u011f\u0131m\u0131zda bunlar\u0131n ger\u00e7ekten yeni sorunlar m\u0131 yoksa teknolojinin geli\u015fmesiyle yeni gibi g\u00f6r\u00fcnebilen klasik sorunlar m\u0131 oldu\u011funu takdir edebiliriz\u201d dedi.<\/p>\n
DE\u00dc \u0130\u015fletme Fak\u00fcltesi \u00d6\u011fretim \u00dcyesi Do\u00e7. Dr. Ula\u015f \u00c7akar ise, 1960\u2019lardan itibaren ba\u015flayan sekt\u00f6r\u00fcn 1970\u2019lerden itibaren ba\u015f d\u00f6nd\u00fcr\u00fcc\u00fc bir \u015fekilde geli\u015fti\u011fini belirterek, geli\u015fimin beraberinde ahlaki bir karma\u015fay\u0131 da do\u011furdu\u011funa dikkat \u00e7ekti. 1983 y\u0131l\u0131nda video oyunlar\u0131n\u0131n \u00e7\u00f6k\u00fc\u015f\u00fcn\u00fcn ger\u00e7ekle\u015fti\u011fini ifade eden \u00c7akar, sekt\u00f6re Amerika ve Japonya\u2019n\u0131n etkilerini de aktard\u0131. Pop\u00fcler k\u00fclt\u00fcr ve sinema ile Kovid s\u00fcrecinin sekt\u00f6r \u00fczerindeki etkilerini de ayr\u0131nt\u0131l\u0131 bir sunumla anlatan \u00c7akar, \u201cErken d\u00f6nemlerde yap\u0131lan dijital oyun sekt\u00f6r\u00fcne y\u00f6nelik karalama ve \u00f6nyarg\u0131lar t\u00fcm\u00fcyle yok olmad\u0131. \u00d6n yarg\u0131lardan etkilenen ya da oyun kar\u015f\u0131tl\u0131\u011f\u0131ndan dolay\u0131 bu alanda yay\u0131n yapanlar da bulunabilmektedir. Alana y\u00f6nelik istenilen k\u0131s\u0131tlamalar ve sans\u00fcr uygulamalar\u0131n\u0131 savunmak i\u00e7in yap\u0131lan her t\u00fcr yay\u0131n, alan\u0131n yap\u0131s\u0131n\u0131 tehdit etmektedir. Kovid-19 pandemi \u015fartlar\u0131 ve Metaverse i\u00e7in artan y\u00f6nelim oyun sekt\u00f6r\u00fcne artan ilgiyi daha da artt\u0131rd\u0131\u201d dedi.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
D\u00fcnya, dijital alan\u0131n tek y\u00f6nl\u00fc ileti\u015fim s\u00fcrecinin etkisiyle \u00f6nemli bir ge\u00e7i\u015f s\u00fcreci ya\u015famakta. \u0130nsano\u011flu, hayat\u0131n t\u00fcm alanlar\u0131n\u0131n dijitalle\u015fmesi ile kapsaml\u0131 bir d\u00f6n\u00fc\u015f\u00fcme tan\u0131kl\u0131k ederken, korona salg\u0131n\u0131n\u0131n getirdi\u011fi baz\u0131 etkilerle bu […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":11270,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_EventAllDay":false,"_EventTimezone":"","_EventStartDate":"","_EventEndDate":"","_EventStartDateUTC":"","_EventEndDateUTC":"","_EventShowMap":false,"_EventShowMapLink":false,"_EventURL":"","_EventCost":"","_EventCostDescription":"","_EventCurrencySymbol":"","_EventCurrencyCode":"","_EventCurrencyPosition":"","_EventDateTimeSeparator":"","_EventTimeRangeSeparator":"","_EventOrganizerID":[],"_EventVenueID":[],"_OrganizerEmail":"","_OrganizerPhone":"","_OrganizerWebsite":"","_VenueAddress":"","_VenueCity":"","_VenueCountry":"","_VenueProvince":"","_VenueState":"","_VenueZip":"","_VenuePhone":"","_VenueURL":"","_VenueStateProvince":"","_VenueLat":"","_VenueLng":"","_VenueShowMap":false,"_VenueShowMapLink":false,"footnotes":""},"categories":[174,11,163,169],"tags":[],"class_list":["post-11269","post","type-post","status-publish","format-standard","has-post-thumbnail","hentry","category-egiad-gelecek-toplantilari","category-guncel-haberler","category-toplantilar","category-webinar"],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/egiad.org.tr\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/11269","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/egiad.org.tr\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/egiad.org.tr\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/egiad.org.tr\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/egiad.org.tr\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=11269"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/egiad.org.tr\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/11269\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/egiad.org.tr\/wp-json\/wp\/v2\/media\/11270"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/egiad.org.tr\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=11269"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/egiad.org.tr\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=11269"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/egiad.org.tr\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=11269"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}