EGİAD Sektör Tanıtım Günlerinde Marka ve Markalaşma Değerlendirildi

Konuşmacıları, ziyaretçileri ve misafirleriyle bine yakın işadamını ağırlayan Türkiye’nin en kapsamlı sektör ve iş zirvelerinden EGİAD 6. Sektör Tanıtım Günleri ve İş Zirvesi’nin ikinci günü Marka ve Markalaşma Paneliyle başladı.
Organizasyonun ikinci günü, yine Türkiye’den önemli isimlere ev sahipliği yaptı. “Marka-Markalaşmanın Önemi-100 Yıllık Markalar” başlığıyla gerçekleşen organizasyonda, Yeni Asır Genel Yayın Yönetmeni Şebnem Bursalı moderatörlüğünde, OPET Yönetim Kurulu Üyesi Nurten Öztürk, Migros Genel Müdür Yardımcısı Cem Rodoslu, Bilintur CEO-Yönetim Kurulu Murahhas Üyesi Orhan Hallik konuşmacı olarak katıldı.
200’ün üzerinde işadamının takip ettiği oturumda ilk konuşmayı OPET Yönetim Kurulu Üyesi Nurten Öztürk yaptı. 1992 yılında yüzde 100 Türk sermayesiyle kurulan Opet’in kısa bir sürede en büyük Türk firmaları arasına girmeyi başardığını belirtti. Son sekiz yıldır her sene müşteri memnuniyeti ödülü aldığına dikkat çeken Öztürk, “Bol ödüllü bir firma olarak kusursuza doğru ilerlemek istiyoruz. İyi bir markalaşma yolu izledik. Her zaman verdiğimiz sözün arkasındayız. Adeta bir sosyal sorumluluk şirketi olarak çalışıyoruz. İçinde yaşadığımız topluma karşı sorumluluklarımız olduğunun farkındalığıyla kazandığımızı topluma yatırmaya çalışıyoruz. 2006’dan beri 150 kişilik ekiple Gelibolu Yarımadası’nı yeniden yarattık” dedi.
Oturumun ikinci konuşması ise Türkiye’nin ilk süpermarketi Migros grubundan geldi. Migros Genel Müdür Yardımcısı Cem Rodoslu, Türkiye’de 1 yıl içinde Migrosa uğramamış tek bir ferdin olmadığını belirterek, 993 mağazası 3 ülkeye yayılan yapısı, 25 bin çalışanı ve 7 milyarı aşan satış cirosu ile Türkiye’nin market zincir ağını anlattı. Firmanın 2 bin üretici ile çalıştığını ve 8 milyon müşteriyi CRM kartı ile birebir tanıdıklarını ifade eden Rodoslu, “Biz marka olarak ilkleri yapmaya önem gösteriyoruz. Bir alanda ilk sosyal sorumluluğu yapmak, bir ürünü ilk sunmak, ilk hizmeti yapmak gibi. Mesela 3 ayda bir bir ilki gerçekleştirmeyi hedefleriz. Migrosun 60 yıllık tarihinde 1768 ilk bulunmakta. İlk süpermarket, ilk barkot sistemi, ilk kasa etiketi, ilk müşteri kartı ilklerimizden. Operasyonel bacaklarda ise, fiyat, farkılılaşma yenilikçilik ve güvenirlilik hedefindeyiz. Bizim için bir numaralı tanıtım noktamız raflar ve personelimizdir. Sonrasında da dijital medya geliyor. 9 Yıldır Capital’in en beğenilen market ödülünü alıyoruz” dedi.
Bilintur CEO-Yönetim Kurulu Murahhas Üyesi Orhan Hallik ise, Bilkent Üniversitesi tarafından kurulan ve 19 ile yayılan, kültürel mirası tanıtıcı müze mağazacılığı yaptıklarını belirterek, “59 mağaza, 45 kafe ile 16 bin çeşit ürünümüzle bir çeşit kültür elçiliği yapıyoruz. Ürünlerimiz üzerinden dünya ile iletişimimizi sürdürüyoruz. Kültürel değerlerin markalaşmasını sağlayarak bir ilke imza atıyoruz. Biz kültürel bir markayız. Yerel yöneticileri müze mağazasında ürün satmak için yeni ürünler yaratmaya çağırıyoruz. Hatta Migros ve Tansaş gibi market zincirlerinde, kültürel ve şehirleri anlatan ürün satışları gerçekleştirilebilir” dedi.