Turquality Sihirli Dünya, EGİAD Zirvesi’nde

Dünyanın devlet destekli ilk ve tek markalaşma programı Turquality, Özel Oturum ile EGİAD Zirvesinde Ege İş dünyasına aktarıldı. Programın öğleden sonra gerçekleştirilen oturumuna, Mehmet Ali Kılıçkaya – Ekonomi Bakanlığı Turquality ve Markalaşma Destekleri Şb. Müdürü, Ali Çakır – E.C.A. Valf Sanayi Fabrika Müdürü, Hakkı Tarakçıoğlu- Yaşar Holding Gıda Grubu İhracat Müdürü, Damla Arkan- İnci Akü Pazarlama Müdürü, Fuat Gözaçan- FG Group Yönetim Kurulu Başkanı katıldı. Turquality’nin bütün yönleriyle ele alındığı zirvede, günümüzde gittikçe ağırlaşan ve değişen rekabet koşullarının markalaşmayı zorunlu kıldığı değerlendirildi.
Uluslararası arenada yer almak isteyen şirketlerin daha fazla pazar payı için güçlü markalar yaratmaya teşvik edildiğinin altının çizildiği panelde ilk konuşmayı Ekonomi Bakanlığı Turquality ve Markalaşma Destekleri Şube Müdürü Ali Kılıçkaya yaptı. Tekstil ve hazır giyim, otomotiv, elektronik, gıda gibi rekabetçi sektörler açısından ihracatta markalaşmanın öneminin gün geçtikçe daha da arttığını belirten Kılıçkaya, 2004’te “10 yılda 10 dünya markası yaratmak” vizyonunu ile başlayan projenin büyük sonuç verdiğini kaydetti. Küresel Türk Markalarından bir lokomotif yaratmayı amaçladıklarını vurgulayan Mehmet Ali Kılıçkaya, Turquality’nin “En İyiler Klübü” olarak düşünülebileceğini söyledi. 91 firma ve 103 markanın Turquality’de yer aldığını vurgulayan Kılıçkaya, “Firmaların, üretimlerinden pazarlamalarına, satışlarından satış sonrası hizmetlere kadar bütün süreçleri kapsayacak şekilde yönetsel bilgi, kurumsallaşma ve gelişimlerine hizmet sağlamak, uluslararası pazarlarda kendi markalarının global bir oyuncu olabilmeleri amacıyla oluşturulmuş destek platformudur. Vizyonunu “10 yılda 10 dünya markası yaratmak” olarak belirleyen Turquality, buna ulaşmak için marka yaratma potansiyeli olan firmaları belirleyerek oluşturulan destek platformu çerçevesinde desteklemeyi hedefliyor” dedi.
FG Group Yönetim Kurulu Başkanı Fuat Gözaçan ise, Turquality’nin stratejik planlama, kurumsal karne gibi pek çok kavramı içeren sihirli bir dünya olduğunu belirterek, “Bu programa başladığımızda, stratejik bir plan oluşturduk. Kurumsallaşma süreci başladı. Geçen yıl çin’e 1 milyon Euro kot ihraç ettik. Bu yıl 3 milyon Euro hedefliyoruz. Almanya’ya lojistik merkezi kurduk. Amsterdam’a dizayn merkezi kurduk. Iğdır’da fabrika oluşturduk. Turquality sistemi sayesinde tüm bunları yapabildik. Gerçekten sihirli bir dünya” dedi.
Ali Çakır – E.C.A. Valf Sanayi Fabrika Müdürü ise, Turquality sistemi sayesinde 60 ülkeye ürün satışı gerçekleştirdiklerini ve bu hedefin 70 ülkeye çıkartılmasının planlandığını belirterek, “Yüzde 28 olan marka bilinirliliğimiz sisteme katılmamızla birlikte yüzde 41’e çıktı. Azerbaycan pazarında 3. sıradayız. 100 milyon euroluk satışa ulaştık. 2011 – 2012 arasında Turquality hizmeti ile markalı satışımız yüzde 30 arttı” dedi.
Organizasyon, geçtiğimiz günlerde sonuçları açıklanan EGİAD Uluslararası Fotoğraf Yarışması Ödül Töreni ve Kapanış Kokteyli ile son buldu.